kampanie na rzecz zwierząt

Kampanie na rzecz zwierząt. Czy wiesz, że co roku powstaje coraz więcej tego typu przedsięwzięć? Szczęśliwie świadomość społeczeństwa z każdą chwilą rośnie. Niestety zainteresowanie to nadal jest jedynie kroplą w morzu potrzeb. Mówiąc jaśniej i krócej, kampanie społeczne na rzecz zwierząt powstają po to, by poszerzyć wiedzę na temat opieki nad naszymi zwierzakami.

W ostatnim czasie pojawiły się następujące kampanie na rzecz zwierząt:

  • Zapomniane zwierzęta

Kampania została stworzona przez holenderską organizację walczącą o prawa zwierząt Dierenbescherming. Fundacja działa już od 1864 roku. W przygotowanej kampanii postanowiła zwrócić uwagę na cierpieniu zwierząt, o którym zazwyczaj ludzie zapominają w swoich codziennych obowiązkach. Narrator w filmie tego przedsięwzięcia mówi o losie zwierząt padających ofiarami polowań, wykorzystywanych do eksperymentów laboratoryjnych. Wymienia także te, które trafiają do zoo lub cyrków, bądź są zabijane dla rozrywki lub hodowane na mięso w warunkach przysparzających im ból i cierpienie. 

  • Art4Animals 

Inicjatywa zorganizowana i założona przez trzy osoby, zaangażowane w pomoc zwierzętom bezdomnym i skrzywdzonym. Celem jest oczywiście uzyskanie wsparcia finansowego i rzeczowego przeznaczonego dla czworonogów znajdujących się pod opieką fundacji. Organizatorki pozyskują pieniądze poprzez sprzedaż prac artystów, którzy przekazali je na aukcję. 

  • Nie kupuj zwierząt z przemytu

Kampania wprowadzona na teren całego naszego kraju przez WWF. Jej celem jest uświadomienie ludzi, by nie kupowali dzikich zwierząt, gdyż pochodzą one w większości z przemytu, a warunki ich transportu – pozostawiają wiele do życzenia. W spocie reklamowym wykorzystano pluszowe maskotki przypominające wyglądem zwierzęta, jakie możemy znaleźć, choćby w niektórych sklepach zoologicznych. Warto nadmienić, że przed dokonaniem zakupu zwierzęcia warto zapytać, czy posiada ono zezwolenie CITES lub zaświadczenie, że zostało wyhodowane w Polsce. 

  • Kampania Climate Trackers WWF-u

Jest to 35 krótkich klipów prezentujących historie gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem lub takich, których istnienie jest zagrożone przez negatywne zmiany klimatu. Kampania ta przedstawia zjawisko globalnego ocieplenia z punktu widzenia zwierząt. Na koniec każdego spotu, zamieszczona jest krótka merytoryczna wskazówka, mająca na celu zaproponować odbiorcy proste rozwiązanie. 

  • Kampania “wyrzucone.pl”

Jest to w rzeczywistości strona internetowa, posiadająca możliwość pobrania i wydrukowania materiałów internetowych, które następnie można rozwiesić w dowolnej okolicy, po to by zwiększyć uświadomienie młodych ludzi, chcących adoptować zwierzaka. Niestety co roku, liczba porzuconych zwierząt wskutek nieprzemyślanych decyzji – rośnie w zatrważającym tempie. 

  • Nie porzucaj psa, bo wyjeżdżasz na wakacje

Francuska organizacja „30 Millions d’Amis Foundation” wypuściła spot reklamujący kampanię, zwracającą uwagę na problem pozbywania się psów w okresie wakacyjnym. Niestety ilość porzucanych zwierząt we wspomnianym okresie nadal rośnie. Spot naprawdę chwyta za serce i dociera do wielu ludzi. Idealnie pokazuje też psią wierność, która występuje niezależnie od naszego postępowania. 

Kampania “Zapomniane zwierzęta”
Kampania Art4Animals
Kampania “Nie kupuj zwierząt z przemytu”
Kampania Climate Trackers
Kampania wyrzucone.pl

Zobacz także:

  1. Pies został spalony żywcem. Koniec historii jednak wszystkich zaskakuje
  2. Wakacje się skończyły, jednak zagrożenie nie minęło. Twój pies nadal może umrzeć
  3. Okropna znieczulica. Psiak umierał w torturach na oczach przechodniów